COMPETENŢE ANTREPRENORIALE
Programe de formare Competente antreprenoriale pentru manageri si angajatii din departamentele de resurse umane (studii medii)
Prezentarea cursului.................................................................................. 5
Obiectivele de invăţare............................................................................... 5
Introducere:................................................................................................ 6
ANTREPRENOR ŞI
ATITUDINEA ANTREPRENORIALĂ............................... 6
Ce înseamnă
să fii antreprenor?.................................................................................... 6
Motivaţie şi
profil personal antreprenor.......................................................................... 7
Capitolul I: IDEEA
DE AFACERE............................................................... 10
Stabilirea
ideii de afacere............................................................................................. 10
Analiza SWOT
a ideii de afacere.................................................................................. 10
Capitolul II STRUCTURA
CADRU A PLANULUI DE AFACERE................... 11
1. Modulul
narativ ..................................................................................................... 11
2. Modulul
financiar (Planificarea financiară) ........................................................... 12
Capitolul III
DESCRIEREA IDEII DE AFACERE.......................................... 17
Capitolul IV MODELE
DE AFACERI........................................................... 21
Definirea
modelului de afacere. Ce include un model de afacere?.............................. 21
Tipuri de
modele de afaceri. Exemple......................................................................... 22
Capitolul V PLANUL
DE MARKETING....................................................... 26
Noţiuni
generale de marketing...................................................................................... 26
Planul de
marketing...................................................................................................... 27
Analiza
pieţei................................................................................................................ 27
Strategia de
marketing................................................................................................. 28
Politica de produs........................................................................................................... 28
Politica de pret............................................................................................................... 30
Politica de
distribuţie...................................................................................................... 32
Politica de
promovare..................................................................................................... 34
Procesul de
vânzare..................................................................................................... 35
Vânzările
promoţionale şi vânzările de soldare............................................................ 35
Bugetul de
marketing.................................................................................................... 37
Previzionarea
vânzărilor............................................................................................... 38
Capitolul VI COMUNICARE ŞI NEGOCIERE ÎN AFACERI.......................... 39
Procesul de comunicare. Bariere în comunicare......................................................... 39
Forme de limbaj în comunicare.................................................................................... 40
Tipologia
clienţilor........................................................................................................ 41
Comunicare şi negociere. Tipuri de negociere............................................................ 42
Stiluri de negociere...................................................................................................... 43
Capitolul VII PLANUL OPERAŢIONAL....................................................... 44
Planificarea
activităţilor – instrumente şi metode de planificare................................... 44
DIAGRAMA GANTT......................................................................................................... 45
PERT – Program
Evaluation and Review Technique şi CPM – Critical Path Method................ 47
Planificarea
si gestionarea resurselor materiale şi logistice......................................... 49
Planificarea
si gestionarea resurselor umane.............................................................. 50
Integrarea
principiilor egalitatăţii de şanse şi tratament............................................... 51
Capitolul VIII PRAGUL DE RENTABILITATE -
ANALIZA SENZITIVITĂŢII AFACERII.................................................................................................. 52
Capitolul IX PLANIFICARE FINANCIARĂ. PLANUL
FINANCIAR................ 54
Managementul
financiar............................................................................................... 54
Previzionarea
situaţiilor financiare anuale.................................................................... 55
1.
Previzionarea bilanţului............................................................................................ 55
2.
Previzionarea contului de profit și
pierdere............................................................... 55
3.
Previzionarea fluxului de numerar (cash-flow)......................................................... 56
Indicatori
financiari........................................................................................................ 58
Capitolul X POTENŢIALUL AFACERII DE A CONTRIBUI LA
DEZVOLTAREA DURABILĂ................................................................................................ 62
Capitolul XI STRATEGII DE DEZVOLTARE A
AFACERII - ELABORARE ŞI IMPLEMENTARE....................................................................................... 64
Nivelurile
planificării organizaţionale. Planificarea strategică...................................... 64
Ce este o
strategie şi care este ciclul complet al unei strategii?.................................. 69
Etapele unei
strategii de afaceri/de dezvoltare............................................................ 70
Planificarea
Acţiunilor.................................................................................................. 72
Indicatori
de performanţă............................................................................................. 72
Capitolul X Aspecte
legislative………………………………………………………... 75
Capitolul XI Achizitii
publice …..……………………………………………………… 89
Temă proiect............................................................................................ 94
Bibliografie.……………………………………………………………………………..…..96
Anexe……………………………………………………………………………………….98