INSPECTOR/REFERENT RESURSE UMANE
Programe de formare autorizate ANC pentru angajatii din departamentele de resurse umane (Manager resurse umane si Inspector Resurse umane)
INSPECTOR RESURSE UMANE
Inspectorul
de resurse umane, prin poziţia pe care o deţine în cadrul departamentului de
resurse umane participă activ la gestionarea resurselor umane prin implicarea
directă în procesul prin care organizaţia îşi recrutează, angajează, derulează
şi încetează raporturile de muncă cu salariaţii.
Sarcinile
principale ale Inspectorului de Resurse Umane:
1) recrutarea şi selectarea
personalului;
2) asigurarea personalului;
3) încheierea şi urmarirea derularii
contractului individual de munca al fiecarui salariat;
4) încetarea contractului individual
de munca;
5)
informatizarea datelor de personal.
Inspectorul de resurse umane poate avea functii
economice cu pregatire superioara pentru administrarea salarizarii şi care
propune sistemul de salarizare în societate functie de specificul ei.
Poate avea functii tehnice cu pregatire medie sau superioara
pentru organizarea activitatii economice şi de productie, referitor la normarea
muncii.
Poate avea functie de informatica - analist
programator pentru crearea de programe de personal, de evidenta a personalalui,
constituind astfel o baza de date privind prezenta, fluctuatia personalului,
utilizarea timpului de lucru a personalului, aprecierea personalului elemente
care constituie pentru conducatorul unic un tablou de lucru al functiei umane
din firma, mai ales daca pe linie informatica acesta este în regim de retea, în
tehnica de calcul.
ATRIBUŢII
ALE INSPECTORULUI DE RESURSE UMANE:
- întocmirea
documentelor privind incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea
contractului individual de munca;
- organizarea şi participrea
la activitatile de recrutare a personalului;
- calcularea drepturilor
banesti ale salariatilor (salarii, concedii medicale, concedii de odihna) şi a
obligatiilor fata de stat;
- gestionarea şi actualizarea
bazei de date cu angajati, fosti angajati şi candidati;
- intocmirea registrului
electronic al salariatilor;
- redactarea de
declaratii/raportari catre institutii ale statului;
- menţinerea legaturii cu
institutii abilitate ale statului (ex. Inspectoratul Teritorial de Munca);
- redactarea unor documente
sau situatii pe probleme de personal solicitate de conducerea companiei;
- arhivarea şi gestionarea
documentelor de personal.